תחומי האחריות המרכזיים של הענף
- ניהול ספרי המועצה, רישום שוטף במערכות הנהלת החשבונות ורישום חשבונאי של תב"רים.
- חשבות ועריכת דוחות כספיים שנתיים ורבעוניים בהתאם לכללי חשבונאות מקובלים והנחיות משרד הפנים להנהלת חשבונות ודיווח כספי ברשויות מקומיות, תוך קיום קשר שוטף עם משרד הפנים ורואי החשבון המבקרים.
- דיווחים שוטפים לרשויות המס, ייעוץ וליווי מקצועי בנושאי מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי.
- טיפול במערך מלוות, תחזיות עתידיות לפרעון הלוואות ובניית דוחות תזרימיים ותקופתיים.
- ביצוע התאמות בנקים וספקים וביצוע בקרה תקציבית בתאום עם גזברות המועצה.
- טיפול בבקשות תמיכה ומענקים הניתנים למועצה ממשרדי הממשלה השונים.
- קיום קשר שוטף עם ספקי המועצה, קיבוצים, מוסדות ונותני שירות שונים.